top of page
תמונת הסופר/תחן שכטר

להיות קשובה לעצמך: סיפור הלידה של נטלי

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

נטלי, בת 32, כותבת על הלידה של בנה הבכור בבית החולים "מאיר", שבוע 40+3.


Under pressure...

ילדתי בשבוע 40+3, הריון בסיכון בגלל לחץ דם גבוה תורשתי שזוהה כמה שנים לפני ההריון. למרות שהייתי מאוזנת בכדורים לאורך כל ההריון ומצב העובר היה תקין עדיין רצו מאוד לעשות לי זירוז החל משבוע 39, גם מצד הרופאה המטפלת וגם מצד הרופאים בבית החולים (ילדתי במאיר). לשמחתי הרבה לא נכנעתי ללחצים (תסמכו על עצמכן!) והצירים התחילו בצורה טבעית בזמנם שלהם כשהתינוק היה מוכן לצאת.

החזקתי את הצירים בבית כי מאוד לא רציתי להמתין במיון יולדות סתם לפני הזמן, חיכיתי שיהיה לי ציר של 60 שניות כל 5 דקות על פני כשעתיים ורק אז נסעתי (לא המתנתי לירידת מים). הגעתי לבית החולים בפתיחה 4, ישר הוכנסתי לחדר הלידה וקיבלתי לבקשתי אפידורל (כבר ארחיב בנושא). לאחר כשעה וחצי הייתי בפתיחה 7 ולאחר עוד כשעה בפתיחה מלאה. רק בשלב זה ירדו המים.

התינוק יצא מהר מאוד, סה״כ פחות מ-3 וחצי שעות מהרגע שבו הגעתי לבית החולים! ולמרות כל ההתקדמות המהירה והיעילה הזו עדיין הרופאים התעקשו איתי בחדר הלידה שאני יולדת לאט ושבגלל לחץ הדם יכול להיווצר סיבוך ברגע אחד והם רוצים להוציא בואקום או בקיסרי. ללא המיילדות הרגועות והמקצועיות שפשוט גירשו את הרופאים מהחדר אני מאמינה שפשוט לא היו שואלים אותי ובאמת הלידה הייתה נגמרת אחרת. טפו טפו נגמר בטוב ואפילו ללא תפרים או קרעים!

לגבי האפידורל - אני מאוד מאוד ממליצה לקחת, נכון שאפשר בלי, הכאבים הם לא משהו שלא ניתן לעמוד בו, אבל אין סיבה. אני הרגשתי היטב את הרגליים שלי גם לאחר הזריקה והרגשתי כל ציר וידעתי מתי ללחוץ, ההבדל היה בכך שהאפידורל שיכך את הכאב ואפשר לי להתרכז בנועם (יחסי) בתהליך ולהיות צלולה ומעורבת פעילה בלידה. הרגע המלחיץ היחיד הוא בהזרקה, שהיא סטטיסטית תצטרך לקרות בזמן שיגיע ציר (זה לוקח כמה דקות לסיום ההזרקה בגלל זריקת ההרדמה), וחשוב לא לזוז ברגע הזה. מעבר לכך, זה לגמריי שטויות ואין מה לחשוש מזה אלא להפך, מהחוויה שאני עברתי.

וזה המקום להגיד תודה ענקית שוב לחן שהכינה אותי בצורה יוצאת מן הכלל לחוויה ולתהליך ולמה לצפות, מה להביא איתי, למה לשים לב ואיך להירגע. תותחית על!





שלחי לי גם את סיפור הלידה שלך!

את הסיפור שלך תוכלי לשלוח לי בטופס הייעודי באתר, בעמוד הפייסבוק שלי: חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה, או באינסטגרם: chens_birthcoach.

לתיאום סדנה פרטית ומותאמת אישית, צרי קשר.



כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page